Ældreboliger​

Ældreboliger

  • 12 boliger a´ 75 m2 (3-rums boliger som kun ægtepar kan søge)
  • ​88 boliger a´ 59 m2 (2-rums boliger)

Ældrebolig​

2 rums bolig

Beskyttede boliger - rækkehuse på 59 m²

​Indskud kr. kr. 20.625​
Husleje ​kr. 5.705
Aconto varme kr. 525​
Aconto el​ kr. 400
Aconto vand​ kr. 150
Antennebidrag​ kr. 285
Vagt​ kr. 90
Husleje pr. måned​ kr. 7.155

2 rums bolig

2rum
3 rums bolig

Beskyttede boliger - rækkehuse på 75 m² - kun for ægtepar

​Indskud kr. kr. 26.218​
Husleje kr. 7.235
Aconto varme kr. 610​
Aconto el​ kr. 430​
Aconto vand​ kr. 200​
Antennebidrag​ kr. 285
Vagt​ kr. 90
Husleje pr. måned​ kr. 8.850

3 rums bolig

3rum
image00036
image00032
image00026
image00031

Tilkøbsydelser

Lokalcenter Rosengård tilbyder følgende:

  • Rengøring
  • hovedrengøring
  • støvsugning
  • gulvvask
  • rengøring af ovn, køleskab, fryser + afrimning
  • opvask efter gæster
  • vinduespolering inde
  • pudsning af sølvtøj
  • tøjvask
  • strygning af tøj
  • gardinvaskrengøring efter håndværker
  • ledsagning til indkøb, gåture mv

Pris pr. time kr. 300, minimum tilkøb ½ time.
Miljøvenlige rengøringsmidler og støvsuger skal forefindes
i boligen – medarbejder medbringer moppe.

Miljøvenlige rengøringsmidler mærket med miljømærkerne:
”Svanen” og Blomsten”

Faktura kan betales kontant i Administrationen
eller ved bankoverførsel.

Bestilling i Plejecentralen
hverdage mellem kl. 11.00 – 12.00

23_svanen

Informationer om ældreboliger

Ansøgning om ældrebolig
Det er Odense kommune Ældre- og handicapforvaltningen, der har visitationen til alle boligerne på Lokalcenter Rosengård.
Derfor skal henvendelse om ansøgning være til Ældre- og handicapforvaltningen. Telefonnummer: 66 13 13 72
Lokalcenter Rosengård kan ikke modtage ansøgninger og kender ikke den aktuelle venteliste.

Istandsættelse:
Udlejer bestemmer, hvilke håndværkere, der skal udføre arbejdet.

Indflytter syn:
Foretages efter 2-3 uger.

Reparation i øvrigt fast inventar:
Meldes til administrationen som vil i samarbejde med teknikeren vurdere, hvornår der kan tilkaldes håndværkere.

Cafe/restaurant:
Der er mulighed for, at man kan spise varm mad hver dag i cafeen. Der er mulighed for køb af smørrebrød og aftale om madpakke dagligt. Hvis man bliver syg i en periode, vil vi vurdere om maden så bringes ned i boligen. Se priser ved opslag og menuplan forefindes i Ådalsposten. Hvis man benytter cafeen jævnligt ser vi gerne at man får et betalingskort. Dette kan ske ved henvendelse i receptionen/administrationen. Pårørende er velkommen til at spise med i cafeen, men hvis der er flere end 2 vil vi gerne informeres om det nogle dage inden. Private sammenkomster kan mod forespørgsel hos økonomaen aftales, hvis vi har mulighed herfor.

Parkering:
Alle skal parkere på parkeringspladserne. Man må ikke parkere for enden af vængerne på vendepladserne, på vejen foran boligerne eller på græsplænen. De beboere, der selv har bil og parkerer ved deres bolig, som har lagt fliser til bilen, er i orden. Det er ikke i orden at parkere på græsset – da græsset ikke har godt af dette. Det er meningen, at vejene skal friholdes til f.eks. ambulancer, taxakørsel, flyttebiler m.m. og det er nogle gange svært for disse transporter at komme frem og tilbage.

Affald:
Man skal benytte affaldssorteringen som beskrevet på containerne.
Større stykker affald samt haveaffald kan afleveres på genbrugspladsen ved Bilka.

Arealer:
Små haver foran og bagved lejlighederne skal vedligeholdes af beboerne selv indtil syn af boligerne. Både hæk, hegn, buske og træer må ikke overstige 1,4 m i højden. Samtlige græsplæner og andre udendørs arealer vedligeholdes af centret.

Vaskeri:
Vaskeri forefindes i kælderen. Der kan mod betaling vaskes forskellige slags tøj. Dette aftales nærmere med personalet i plejecentralen. Der er også mulighed for at tilslutte vaskemaskine i badeværelset (for egen regning)

Antenne:
Vores antenneforening er YouSee og boligen er udstyret med grundpakken. Man kan tilkøbe de 2 øvrige pakker ved selv at kontakte YouSee. Beboeren betaler selv licens. På bolig bestyrelsesmøde er det vedtaget, at der ikke må opsættes paraboler ved boligerne.

Fraflytning:
Rengøring af bolig ved fraflytning eller opsigelse af bolig. Boligen rengøres af rengøringsfirma. Regning vedlægges ved afregning af depositum.

Teknisk afdeling:
Administrationen vil i samarbejde med teknikeren vurdere, hvornår der kan tilkaldes håndværkere.

Nødkald:
Til boligen følger nødkald, som kan bæres om halsen eller som armbånd. Husk at nødkaldet kun bruges i nødstilfælde. Nødkaldet skal testes hver måned, i dagtimerne, “ved tryk på knappen og sige test”.

Møblering af bolig:
Møblering af boliger er selvfølgelig efter beboerens ønske, men skal medarbejderne løse opgaver f.eks. rengøring, bad m.m. kan det blive nødvendigt at flytte møbler eller gulvtæpper. Ekstra skabe og tørrestativ i badeværelset vil nøje blive vurderet, om dette skal fjernes for at medarbejderne kan udføre deres arbejdsopgaver hensigtsmæssigt.

Information:
Hver måned omdeles et beboerblad – Ådalsposten. Heraf fremgår vigtige informationer om priser, aktiviteter m.m. Derudover forefindes opslag i pergolaen og på opslagstavler ved forhallen.

Vinduespolering/Ekstra rengøring:
Udvendig vinduespolering af boligen 7 gange om året er inkluderet i huslejen. Ekstra rengøring m.m. kan tilkøbes læs mere herunder.

0